۱۳۹۴ شهریور ۲۷, جمعه

ایران - درگیری کاسبکاران مریوان با نیروی انتظامی و فراری دادن مزدوران از صحنه

رژیم ضد بشر آخوندی در طول ۳۷سال حکومت ننگین خود غیر از فقر و بیکاری و بدبختی برای مردم ارمغانی نداشته است. این بدبختی در شهرهای کردستان بیش از شهرهای دیگر است بطوریکه سطح بیکاری و نبود فرصت شغلی در مریوان موجب شده که شمار زیادی به شغل کاسبکاری و دستفروشی روی بیاورند تا از این طریق به تامین معاش خانواده هایشان بپردازند. 

 طبق خبرگزاری فرات روز ۲۶شهریور ۹۴ با نیروهای سرکوبگر انتظامی و ماموران شهرداری به کاسبکاران و دستفروشان در خیابانهای بازار مرکزی مریوان حمله کردند و درصدد برچیدن کالاهای آنها بودند که با اعترضات مردمی روبرو شدند. 

کسبه به هشدارها و یورش های نیروی انتظامی توجهی نکردند و همچنان به مقاومت خود ادامه دادند. نیروی سرکوبگر انتظامی از ترس گسترده شدن اعتراض مجبور به عقب نشینی شدند. 

مریوان - آرشيو

خانم مریم رجوی بمناسبت روز جهانی کارگر گفتند:‌  به اعتراف مقامهاي رژيم، «هم‌اكنون معيشت ۹۰ درصد جامعه كارگري كشور زير خط فقر بوده و ۱۰ درصد باقيمانده نيز با خط فقر فاصله چنداني ندارند».  از سال ۸۴ تاکنون قدرت خرید کارگران ۷۳ درصد کاهش یافته است. و «شکاف موجود بین دستمزد و مخارج خانوارهای کارگری که بیشتر از ۵۰ درصد کل شاغلان را تشکیل می‌دهند، باعث انجام فعالیتهای اجباری در بازارهای غیررسمی، دلالی، شب کاری، کار پاره وقت و مواردی از این دست برای امرار معاش شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر