۱۳۹۴ آبان ۴, دوشنبه

ایران - وزیر کار کابینه آخوند روحانی: هر دقیقه ۵نفر به ارتش بیکاران اضافه می شود

همزمان با رکود در همه رشته های اقتصادی در ایران،‌ تعطیلی کارخانه ها،‌ کارگاهای تولیدی و فقر و بیکاری رو به گسترش در جامعه، دست فروشی تنها راهی است که بخشی از ارتش گرسنگان می توانند بخش ناچیزی از نیازهای زندگیشان را تامین کنند. صبح تا شب دویدن در باد و باران و توفان و در گرما و سرما و هر کاری کردن و در برابر تهاجمات وحشیانه ماموران حکومتی و اندک سرمایه را جابجا می کنند.
علی ربیعی وزیر کابینه آخوند روحانی در روز سوم آبان ۹۴ در جمع نمایندگان و تعاونی های استان زنجان می گوید: «در حال حاضر ایران در شرایطی قرار گرفته که در هر دقیقه ۵نفر به آمار جویای کار اضافه می شود و هم اکنون ایجاد شغل برای بیش از ۸۰۰هزار نفر در سال احساس می شود».
وی در کنایه به احمدی نژاد که آوردن نفت بر سر سفره ها را وعده داده بود گفت: «متاسفانه اقتصاد کشورمان از زمان قاجار وابسته به نفت پیش رفته تر است».
ضما وعده حذف یارانه ۲میلیون ایرانی دیگر را داد. 
منبع: روزنامه رسالت ۴آبان۹۴ 


خانم مریم رجوی بمناسبت روز جهانی کارگر گفتند:‌  به اعتراف مقامهاي رژيم، «هم‌اكنون معيشت ۹۰ درصد جامعه كارگري كشور زير خط فقر بوده و ۱۰ درصد باقيمانده نيز با خط فقر فاصله چنداني ندارند».  از سال ۸۴ تاکنون قدرت خرید کارگران ۷۳ درصد کاهش یافته است. و «شکاف موجود بین دستمزد و مخارج خانوارهای کارگری که بیشتر از ۵۰ درصد کل شاغلان را تشکیل می‌دهند، باعث انجام فعالیتهای اجباری در بازارهای غیررسمی، دلالی، شب کاری، کار پاره وقت و مواردی از این دست برای امرار معاش شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر