۱۳۹۵ مهر ۸, پنجشنبه

ایران - کوچ اجباری برای تحصیل فرزندان+عکس

مهر در حالي از راه رسيد كه خرابي ساختمانها و بناهاي مدارس، دغدغه خيلي از  پدر ومادر هاست ، پدر و مادر هايي كه نگران سلامتي  فرزندان خود در سرما و گرماي فصول مختلف  هستند نگران اينكه كودكانشان ممكنه زير آوار مدرسه اي بمونند كه رو به تخريبه و هرآن احتمال ريز ش اون وجود داره، نگران اينكه به دليل نداشتن گرمايش استاندارد، بچه هاشون با بخاريهاي نفتي قديمي دچار آتش سوزي بشن و خيلي نگرانيهاي ديگه.

در این میان خانواده هایی هستند که برای درس خواندن کودکانشان مجبور به کوچ اجباری می باشند.  
با آغاز مهرماه بزرگترین جمعیت حاشینه نشین هرمزگان مهاجرت خود را به شهرستان خمیر آغاز می کنند. جمعیتی حدود ۹۰۰ نفر از نیمه دوم شهریور تا نیمه های خرداد زندگی حاشیه نشینی را در مجاورت شهر خمیر برای تحصیل فرزندانشان برگزار می کنند. 

آنچه در ابتدا و انتهای مهاجرت این افراد یعنی نیمه دوم شهریور تا نیمه اول خرداد بیشتر به چشم می‌خورد گرمای شدید هوا است که زندگی چادری و پناه بردن به سایه درختان نمی‌تواند مانع از گرمای شدید شود. تا کنون فقط تعدادی از خانواده‌ها که دانش‌آموز دارند، اقامت خود را شروع کرده‌اند اما دیدن وضعیت فقر و سکونت آنان در این شرایط وجدان هر انسانی را به درد می‌آورد زیرا این روزها هوا به‌گونه‌یی گرم است که باعث تلف شدن یک قلاده سگ نگهبان آنها شده بود.

#ایران #مهر #کوج_اجباری #هرمزگان #مهاجرت #حاشیه_نشین #خمیر#فقر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر