۱۳۹۵ تیر ۳۰, چهارشنبه

آرزوی گرفتن مدرک تحصیلی عالی در ایران + تصاویر فارغ التحصیلان در حاکمیت آخوند روحانی

بيكاري در رژيم چپاولگر ولايت فقيه بيداد ميكند. بر اساس آمارهاي ارگانهاي رژيم در سال نودوچهار ۶ ميليون فارغ التحصيل بيكار وجود دارد تا جايي كه شهردار رژيم در خرم آباد، اعلام میکند كه ۲۳ نفر با مدارک دانشگاهی لیسانس و فوق‌لیسانس برای رفتگری استخدام شده اند. که این بیکاری از زمان روی کار آمدن آخوند روحانی چندین برابر شده است. 
در سال ۹۴يكي از رسانه هاي حكومتي محاسبه كرده بود كه براي هر دانشجو كه مدرك كارشناسي بگيرد به طور متوسط هر خانواده بايد ۱۰ميليون تومان براي فرزندش هزينه كند، اما غارتگري سردمداران رژيم از يكطرف و  هزينه كردن درآمدهاي كشور براي دخالت در كشورهاي سوريه و يمن و لبنان و عراق و غيره از طرف ديگه، همچنين نابودكردن توليد داخلی با واردات سرسام آوركالاها، باعث سوخته شدن تمام سرمايهگذاري خانوادهها براي تحصيل فرزندانشون شده است، البته علاوه بر جوانان تحصيل كرده، بيكاري در عموم مردم هم موج ميزند.

هم اکنون بیش از ۱۲میلیون نفر در مقطع دیپلم و پیش دانشگاهی قرار دارند و به صورت بالقوه می توانند موجی از تقاضای کار در آینده نزدیک برای کشور ایجاد کنند. در وضعیت کنونی سالانه بیش از ۳۵۰هزار دانشجو از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی فارغ التحصیل می شوند.

این در حالیست که طبق گفته رئیس اتاق بازرگانی ایران هر ساعت ۱۵۰ نفر به جمع بیکاران اضافه می شود. طبق اعلام مجله اقتصای فوربس و تحقیقات انجام گرفته در مجمع جهانی اقتصاد ایران با تربیت سالانه ۲۳۳هزار و ۶۹۵ دانشجو به نسبت جمعیت در رتبه اول تربیت مهندس در دنیا قرار میگیرد. این مسئله به کابوسی برای دانشجویان در مورد آینده شغلی شان تبدیل شده است. احراز مشاغل بدون تخصص لازم و حتی داشتن مدرک دانشگاهی غیر مرتبط باعث عدم کارآیی لازم در شغل و همچنین ارائه خدمات نامناسب و مشکلات اجتماعی عدیده ای می شود.











#ایران #بیکاری #فارغ_التحصیل #ولایت_فقیه #فوق_لیسانس #رفتگری #دانشگاه

۲ نظر:

  1. مطلبی که زده بودید خیلی دردناک ومستند بود جوانانی باتحصیلات عالی باید درشغل هایی یک کارگرساده کارکنند ،سرنگون باد رژیمی که همه داروندارمردم ایران رابه صدوربحران وجنگ سوریه میریزد

    پاسخحذف
  2. مطلبی که زده بودید خیلی دردناک ومستند بود جوانانی باتحصیلات عالی باید درشغل هایی یک کارگرساده کارکنند ،سرنگون باد رژیمی که همه داروندارمردم ایران رابه صدوربحران وجنگ سوریه میریزد

    پاسخحذف