۱۳۹۴ دی ۱۴, دوشنبه

ایران - مادر بهکیش در کنار تنها قبری که از فرزندانش دارد به خاک سپرده شد

مادرانی که در دو نظام شاه و شیخ بهترین فرزندان خود را دادند و برای آزادی مردم ایران تا لحظه آخر زندگی خود را فدای مردم کردند. 
مادر بهکیش، امروز در کنار مزار فرزندش محسن که ارديبهشت ۱۳۶۴ اعدام شد در گورستان بهشت زهرا به خاک سپرده شد. محسن بهکیش که در سن ٢١ سالگي در زندان اوين اعدام شد، تنها فرزند مادر بهکیش است که محل دفن مشخصی دارد. محل دفن چهار فرزند دیگر او که در دهه شصت به دلیل فعالیت‌های سیاسی‌شان اعدام شده‌اند، هیچ‌گاه اعلام نشد و بیش از سه دهه پیگیری برای روشن شدن حقیقت درباره سرنوشت و محل دفن آنها همچنان بی‌پاسخ مانده است. براساس گزارش‌های رسیده، در این مراسم که در فضایی امنیتی برگزار شد، شمار زیادی از مادرانی که فرزندان‌شان طی سه دهه گذشته کشته و اعدام شد‌ه‌اند، مادر بهکیش را با خواندن سرود آفتاب‌کاران، از سرودهایی که به یاد اعدام‌شدگان دهه ۶۰ در خاوران خوانده می‌شود، به خاک سپردند. این در حالی بود که ماموران امنیتی حاضر در مراسم با فشار برشرکت‌کنندگان از آنها می‌خواستند که به جای سرود افتابکاران، حمد و سوره بخوانند. مراسم بزرگداشت مادر بهکیش روز چهارشنبه ۱۶دی ماه، از ساعت شش تا هفت و نیم عصر در مسجد جامع شهرک غرب برگزار مي‌شود.

خانم مریم رجوی در سخنرانی خود در ۲۰آذر ۹۴ در کنفرانس علیه بنیادگرایی اسلامی چنین گفتند:
من حامل پیامهای قدردانی مجاهدان لیبرتی از تلاش‌هاي شما براي تامین حفاظت لیبرتی و دفاع از مبارزان آزادی هستم.
پيام  آنها قدرداني از شما و همة شخصيت‌هايي است كه در كنار مردم ايران ايستاده‌اند.
پيام مردم و مقاومت ايران حتميت پيروزي آزادي ايران است كه كليد اصلي بحران منطقه محسوب مي‌شود. اين پيامي است كه ما امروز از قلب تهران و از زبان زنان و مردان شجاع ايران مي‌شنويم كه صداي ملت ايران شده‌اند. صداي زندانيان سياسي، صداي مادران شهيدان، صداي نخستين رئيس دانشگاه تهران پس از انقلاب ضدسلطنتي كه همه را فرا مي‌خواند «ز گهواره تا گور آزادي بجوي».


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر