۱۳۹۴ دی ۴, جمعه

ایران - بدهی های سرسام آور دولت آخوند روحانی و بشکه های نفت بی خریدار

رژیم ضد بشری آخوندی وضعیت کشور را به بدترین شرایط اقتصادی و مالی کشانده است و بدهی های سرسام آور دولت قابل پرداخت نیست و هر روز رو به ورشکستگی و سقوط است. از طرفی مردم در فشار روز افزون اقتصادی قرار دارند و حقوق کارمندان و کارگران و ... به آنها پردخت نمی شود. ولی در عوض در سوریه و لبنان و عراق کلان کلان سرمایه گذاری کرده و خرج تروریسم و کشتار مردم بی گناه را می کند. بطوریکه وزیر اقتصاد رژیم روز پنجشنبه ۳دی ۹۴ اعتراف می کند که : 
وضعیت کشور وضعیت خطیری است.  بدهی های دولت حداقل حدود ۳۸۰هزار میلیارد تومان است. 



«وضعیت کشور وضعیت خطیری است. ما در سال 90 قریب 120 میلیارد دلار درآمد نفتی داشتیم و برای سال‌جاری چیزی حدود 20 میلیارد دلار، این در حالی است که همه این درآمد وارد بودجه دولت نمی‌شود. سهمی از آن به صندوق توسعه ملی اختصاص می‌یابد و بخشی نیز سهم شرکت ملی نفت ایران می‌شود؛ اما آن بخشی که وارد بودجه می‌شود باز همه در دسترس دولت نیست. بخشی از درآمدهای نفتی ایران در خارج و در حساب‌های مختلف بلوکه می‌شود».
وی افزود: ”بعضی از بانک‌های بزرگ‌ ما سرمایه منفی دارند. این یک مشکل عمده‌ای است که نظام بانکی ما با آن مواجه است. یکی دیگر از مشکلات سیستم بانکی کشور، مطالبات این سیستم از دولت است؛ یعنی چیزی حدود 100 هزار میلیارد تومان از منابع قابل وام‌دهی نظام بانکی درگیر دولت است“.
«حجم بدهی‌هایی که مجموعه دولت و شرکت‌های دولتی به بانک‌ها و سایر نهادها دارند قریب به 380 هزار میلیارد تومان است. ما وارث چنین شرایطی هستیم. در عین حال باید با این درآمد اندک کشور را هم اداره کنیم و 380 هزار میلیارد تومان بدهی که در دوران وفور حاصل شده را نیز پرداخت کنیم… وقتی که دولت نمی‌تواند بدهی‌هایش را به بانک‌ها پرداخت کند، آن‌ها نیز نمی‌توانند تعهداتشان را به بقیه عمل کنند“.
از سوی دیگر، قیمت جهانی نفت به  سقوط مداوم خود ادامه می‌دهد و اکنون قیمت نفت به حدود 31 دلار در هر بشکه رسیده است که پایین‌ترین سطح در 11 سال گذشته است. دولت آخوند حسن روحانی که امید بسته بود با توافق هسته‌یی و در مرحله پسا برجام از شرایط خفگی اقتصادی فاصله بگیرد، اکنون جز نظاره کردن آثار و پیامدهای وحشتناک سقوط قیمت نفت، کاری از دستش ساخته نیست.
تلویزیون رژیم (28 آذر 94) طی گزارشی گفت: «نفت مازاد بازار، آتش به قیمت زد. با گذشت 20 روز از نشست کشورهای صادر‌کننده نفت (اوپک) در وین که در آن افزایش تولید بعضی از کشورهای عضو و مازاد تولید نفت در بازار بلاتکلیف ماند، حالا هم‌چنان بهای نفت روند سقوط را طی می‌کند و قیمت نفت اوپک به بشکه‌ای 31 دلار و 50 سنت رسیده است».
ادامه در لینک 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر