۱۳۹۴ مهر ۳۰, پنجشنبه

ایران - فشار و شکنجه در زندان زاهدان در نظام ولایت فقیه

رژیم جانی و ددمنش ولایت فقیه بیشترین اذیت و آزار را بر زندانیان دست و پا بسته می گذارد این فشار در زندانهای سیستان و بلوچستان و شهرهای دور افتاده مضاعف می شود. بنا به گزارش فعالین حقوق بشر و دمکراسی: 
زندانیان سیاسی بلوچ در زندان زاهدان از حقوق اولیه خود محروم شده اند. کف پاهای زندانی سیاسی عبدالغفار نقشبندی در اثر شکنجه های شديد در ادارة اطلاعات، دچار عفونت شده است. اين زنداني از دردی طاقت فرسا رنج می برد. از طرفی دیگر زندانیان سیاسی می بایست در راهرو بند بر روی زمین استراحت کنند و گاها در کنار سرویسهای بهداشتی ناچار به استراحت هستند.  بازجویان اطلاعات زندانیان سیاسی بلوچ را به سلولهای انفرادی منتقل می کنند و آنها را مورد شکنجه قرار می دهند. از جمله کسانی که در حال حاضر تحت فشار بازجویان اطلاعات  هستند می توان از حامد بمپوری و عبد الغنی گنگوزه ای نام برد


خانم مریم رجوی در پیام نوروزی خود گفتند:‌

۳۷ سال است كه آخوندها با شكنجه و كشتار، نوروز حقيقي مردم ما را به گروگان گرفته‌اند. با اين حال، در برابر شور و عطش ملت ايران براي كسب آزادي، شكست خورده‌اند. همين نيروي عظيم است كه رژيم حاكم را  بي‌ثبات كرده و همين نيروست كه آن‌ را واژگون خواهد كرد.
سال گذشته آخوندها تا توانستند بر اعدامها و دستگيريها افزودند، هزاران نفر را زير حكم اعدام نگهداشتند و از هيچ شقاوتي براي بريدن گلوي آزادي فروگذار نكردند. اين اما روسياهي استبداد ديني است و نشانة ضعف و ترس و فلاكت آنها. 
پس خوشا مردم ايران كه تسليم نشدند و در سال ۹۳ با ۵۷۰۰ اعتصاب و تحصن و تظاهرات، باز هم بر نفي تماميت اين رژيم، تأكيد كردند:
در چهارشنبه سوري، جوانان تهران و اصفهان، عكسهاي خميني و خامنه‌اي را به آتش كشيدند و در زندان گوهردشت، زندانيان سياسي شعار مرگ بر ديكتاتور سر دادند.
 چند روز قبل از آن در خرمشهر، يك جوان به جان آمده به نام يونس، در اعتراض به سركوب و ستمي كه زندگيش را به مصيبت كشانده، خود را به آتش كشيد؛ اما جوانان اهوازي هنگام تماشاي مسابقه فوتبال، فرياد مي‌كشيدند: ما همه يونس هستيم
بله ارتش بهار، يعني اين نسل بي‌شمار، بي‌تاب آزادي است و براي آن به پاخواهد خاست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر