۱۳۹۴ مهر ۲۲, چهارشنبه

ایران - با فصل سرما چشمان زینب نیز سرد مي شود


زینب جلالیان زندانی سیاسی کُرد در زندان خوی، با آستانه‌ی فصل سرما، بیش از پیش از ناراحتی چشم در رنج بوده و تاکنون نیز اجازه‌ی معالجه‌ی وی داده نشده است. یک منبع نزدیک به خانواده‌ی زینب جلالیان گفت: بر اساس اعلام بهداری زندان، در صورت عدم انتقال وی به بیمارستان به علت فرارسیدن فصل سرما، احتمال عفونت مردمک چشم این زندانی سیاسی وجود داشته و وی بیش از پیش در معرض حطر نابینایی قرار می‌گیرد.
این زندانی سیاسی کُرد که چندی پیش از زندان دیزل‌آباد کرمانشاه به زندان خوی منتقل شده بود، از حق ملاقات با خانواده‌ی خود و انتقال به بیمارستان محروم بوده است.

تاکنون بارها به این زندانی سیاسی کُرد اعلام شده است در صورتی که با اداره‌ی اطلاعات همکاری کند، هم در حکم وی تجدیدنظر خواهد شد و هم میتواند از حق مرخصی بهره‌مند شود اما وی هرگونه همکاری با ستاد خبری اطلاعات را رد کرده است.
این فعال سیاسی کُرد در اسفندماه سال ۱۳۸۶ خورشیدی در شهر کرمانشاه بازداشت و پس از چندی، به اتهام آنچه که “محاربه با خدا” عنوان میشود و عضویت در یکی از احزاب کُردی از سوی دادگاه انقلاب ابتدا به اعدام و سپس به حبس ابد محکوم گردید.
پیشتر علیزغم آن که زینب جلالیان درخواست کرده بود تا از زندان کرمانشاه به زندان ماکو انتقال یابد تا خانواده‌ی وی توانایی ملاقات با وی را داشته باشند، اما به زندان خوی منتقل شده بود و با این وجود، در زندان خوی نیز از حق ملاقات با خانواده‌ی خود محروم شده است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر