۱۳۹۴ مهر ۳, جمعه

ایران - خودسوزی یک هموطن عرب دیگر بنام امید راشدی و جان سپردنش در دولت آخوند روحانی

مردم بجان آمده در سراسر میهن با درگیری و مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند. دولت آخوند روحانی نه تنها مسئله ای از آنها حل نمی کند بلکه با یورش مزدوران و جانیانش بیشتر آتش به زخم مردم می گذارد.
چندی قبل در فروردین ماه ۹۴ یونس عساکره از اهالی خرمشهر بدلیل تخریب دکه میوه فروشی اش توسط مزدوران نیروی انتظامی خود را به آتش کشید و جان باخت.
خودکشی این جوان باعث موجی از خشم و اعتراض مردم در خوزستان شد و جوانان دلیر با آتش زدن خودروهای نیروی انتظامی و درگیری با ماموران جانی خشم و انزجار خود را از حکومت پلید آخوندی ابراز کردند.

در روز چهارشنبه ۱مهر یک کارگر بجان آمده به نام امید راشدی ۳۶ساله با داشتن همسر و فرزند اقدام به خودسوزی کرد. 
امید که از کار اخراجش کرده بودند در یک درگیری لفظی با کارگزاران داخل ساختمان اتحادیه اصناف شهر رامشیر در اعتراض به تمدید قرارداد خود اقدام به خودسوزی کرد و بعد چند ساعت در روز عید قربان در بیمارستان سوختگی طالقانی اهوارجان سپرد. 


 خانم مریم رجوی بمناسبت روز جهانی کارگر گفتند:‌  
به اعتراف مقامهاي رژيم، «هم‌اكنون معيشت ۹۰ درصد جامعه كارگري كشور زير خط فقر بوده و ۱۰ درصد باقيمانده نيز با خط فقر فاصله چنداني ندارند».  از سال ۸۴ تاکنون قدرت خرید کارگران ۷۳ درصد کاهش یافته است. و «شکاف موجود بین دستمزد و مخارج خانوارهای کارگری که بیشتر از ۵۰ درصد کل شاغلان را تشکیل می‌دهند، باعث انجام فعالیتهای اجباری در بازارهای غیررسمی، دلالی، شب کاری، کار پاره وقت و مواردی از این دست برای امرار معاش شده است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر