۱۳۹۴ شهریور ۲, دوشنبه

ایران - درگیری،‌اعتراض،‌تجمع و اعتصاب در شهرهای میهن

همچنان درگیری و تجمع در شهرهای میهن برقرار است. مردم بجان دمی از پای ننشسته و همواره در تلاشند که به حقوق خود برسند. 
شنبه ۳۱مرداد۹۴: 
کاشان: صبح روز شنبه کارگران بیکار شده به جان آمده که قصد تجمع اعتراضی در شهرک سلیمان صباحی داشتند هنگامی که با یورش وحشیانه مزدوران انتظامی مواجه شدند با آنان درگیر شدند. مزدوران که در وحشت از گسترش تجمع اعتراضی کارگران به سطح شهر و در مقابل فرمانداری، به دستور سرکردگان خود با ضرب و شتم وحشیانه تلاش کردند هسته اولیه تظاهرات کارگران را که بیش از دویست تن می‌شدند را در هم بشکنند، اما در مواجهه با مقاومت کارگران دست به دستگیری گسترده آنها زدند. مزدوران در این اقدام وحشیانه از گاز اشک‌آور و شوکر استفاده کردند.
 یورش مامورین نیروی انتظامی با گاز اشک آور و باتوم به  تجمع کارگران اخراج شده در شهرک سلیمان صباحی
  تبریز: در روز 28مرداد مردم به جان آمده در محله مارالان نسبت به بی‌عملی شهرداری در حفظ نظافت محله، دست به تجمع اعتراضی زدند.

روز جمعه 30مرداد ماه افزایش قیمت انشعاب آب و برق موجب اعتراض مردم به‌خصوص در نقاط محروم تبریز و روستاهای اطراف شد.
مردم این مناطق اعلام کرده‌اند قادر به پرداخت این هزینه‌های سنگین نیستند.

سنندج : روز شنبه 31مرداد 94، تعدادی از خانواده‌ها و اهالی شهرک آبیدر در شهرستان سنندج در اعتراض به نابسامانی و نداشتن خیابانهای آسفالت در این شهرک در محل دفتر پروژه شهرداری، تجمع اعتراضی کردند، خانواده‌ها و والدین دانش‌آموزان اعتراض داشتند که چند وقت دیگر که مدارس باز می‌شود، ما هیچ خیابان آسفالت و مسیر مناسبی برای رفت و آمد فرزندانمان نداریم.
شهر سنندج همچنین شاهد تجمع کارگران ساختمانی بود که در اعتراض به اجرا نکردن طرح موسوم به 'بیمه کارگران ساختمانی' در مقابل شعبه ٢ بیمه تأمین اجتماعی واقع در چهار راه انقلاب شهر سنندج، تجمع کردند.
 اصفهان: اعتصاب بیش از 70درصد سنگ بریها دو ماه است ادامه دارد. این اعتصاب در اعتراض به مالیاتهای نجومی و کمرشکن سنگ‌بری‌هاست. سنگ بریها اعلام کرده‌اند تا تعیین‌تکلیف وضعیت به اعتصاب خود ادامه می‌دهند.

  کرج:  جمعی از رفتگران پیمانی شهرداری کرج که بیش از 3ماه حقوق و مواجب از شرکت طرف قرار خود طلب دارند، دست به اعتصاب زدند و عده‌یی از آنها نیز در مقابل شرکت، تجمع کردند.

 شیراز:   جمعی از کارگران شرکت مخابرات روستایی و پتروشیمی جم روز چهارشنبه 28مرداد 94 در اعتراض به پرداخت نشدن چند ماه حقوق ماهانه و حق بیمه در برابر استانداری فارس تجمع کردند.

خانم مریم رجوی در روز چهارشنبه ۳۱تیر۹۴ خطاب به معلمین آزاده چنین گفت:
.... مقابله سرآسيمه قواي سركوب كه با دستگيري خواهران و برادران معلم ما تلاش كردند مانع تشكيل گردهمايي آنها شوند، شكنندگي رژيم ولايت فقيه را به خصوص پس از عقب‌نشيني اجباري از پروژه هاي ضد مردمي اتمي نمايان مي‌كند.
مريم رجوي خاطرنشان كرد ديكتاتوري فاسد وغارتگر آخوندي كه سرمايه هاي ملت ايران را صرف سركوب و بحران سازي و صدور تروريسم و پروژه هاي اتمي مي كند و دولت آخوند شياد حسن روحاني كه تا قبل از توافقنامه اتمي همه چيز را موكول به امضاي آن مي‌كرد، اكنون در مقابل خواستهاي حق طلبانة يك ميليون معلم كه چيزي جز آزادي و حداقل حقوق و منزلت اجتماعي خود را نمي‌خواهند، به غير از سركوب پاسخي ندارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر