۱۳۹۴ تیر ۱۴, یکشنبه
۱۳۹۴ تیر ۱۳, شنبه
ایران - بهمناسبت دوازدهمین سالگرد ۳ ژوئیه (۱۲تیرماه) - سالروز آزادی رئیسجمهور برگزیده مقاومت
بهمناسبت دوازدهمین سالگرد ۳ ژوئیه (۱۲تیرماه) - سالروز آزادی رئیسجمهور برگزیده مقاومت
از شکوهمندترین لحظههای تاریخ مقاومت مردم ایران در برابر دیکتاتوری آخوندی
12سال بعد از آن لحظه شکوهمند شاهد مهر ابطال بر پرونده ننگین 17ژوئن هستیم سیاهترین و ناعادلانهترین توطئه ارتجاعی و استعماری معاصر برای پایمالی حق مقاومت یک ملت برای آزادی، درهم شکسته و به گور سپرده شده است! این مسیر پرفراز و نشیب تا قله امروز چگونه طی شد؟
در سومین سالگرد 17ژوئن؛
اولین مهر باطل شد، بر پرونده ننگین و جنایت بار
روز ۱۶ژوئن 2006 برابر با ۲۶خرداد 1385، حکومت فرانسه، یک مهر «باطل شد» بر توطئه ۱۷ژوئن و یک مهر حقانیت بر پیروزی مقاومت ایران در آن توطئه رذیلانه زد. دادگاه استیناف پاریس در آن روز با صدور احکامی تمامی محدودیتهای قضایی خانم مریم رجوی ، و تمامی دستگیر شدگان ۱۷ژوئن ۲۰۰۳ را لغو کرد. رأی دادگاه استیناف پاریس به همه جهانیان نشان داد که یورش شرمآور به دفتر شورای ملی مقاومت و منازل اعضا و هواداران مقاومت از ابتدا هیچ پایه حقوقی نداشته و یک زد و بند کثیف و شوم با رژیم ضدبشری آخوندی بوده است. در حقیقت میشود گفت که با این حکم دادگاه استیناف، پرونده آن توطئه بهخاک سپرده شد. از آنپس هر سال پوشالیبودن پرونده بیآبروی ۱۷ژوئن، بیشتر و بیشتر برملا شد و بالاخره پیروزیهای عظیم دیگری نیز بر شادی آن پیروزی اضافه شد. قضات مستقل دادگستری فرانسه
به لغو کلیه محدودیتهای رئیسجمهور برگزیده مقاومت ایران رأی دادند.
ادامه در لینک
از شکوهمندترین لحظههای تاریخ مقاومت مردم ایران در برابر دیکتاتوری آخوندی
12سال بعد از آن لحظه شکوهمند شاهد مهر ابطال بر پرونده ننگین 17ژوئن هستیم سیاهترین و ناعادلانهترین توطئه ارتجاعی و استعماری معاصر برای پایمالی حق مقاومت یک ملت برای آزادی، درهم شکسته و به گور سپرده شده است! این مسیر پرفراز و نشیب تا قله امروز چگونه طی شد؟
در سومین سالگرد 17ژوئن؛
اولین مهر باطل شد، بر پرونده ننگین و جنایت بار
روز ۱۶ژوئن 2006 برابر با ۲۶خرداد 1385، حکومت فرانسه، یک مهر «باطل شد» بر توطئه ۱۷ژوئن و یک مهر حقانیت بر پیروزی مقاومت ایران در آن توطئه رذیلانه زد. دادگاه استیناف پاریس در آن روز با صدور احکامی تمامی محدودیتهای قضایی خانم مریم رجوی ، و تمامی دستگیر شدگان ۱۷ژوئن ۲۰۰۳ را لغو کرد. رأی دادگاه استیناف پاریس به همه جهانیان نشان داد که یورش شرمآور به دفتر شورای ملی مقاومت و منازل اعضا و هواداران مقاومت از ابتدا هیچ پایه حقوقی نداشته و یک زد و بند کثیف و شوم با رژیم ضدبشری آخوندی بوده است. در حقیقت میشود گفت که با این حکم دادگاه استیناف، پرونده آن توطئه بهخاک سپرده شد. از آنپس هر سال پوشالیبودن پرونده بیآبروی ۱۷ژوئن، بیشتر و بیشتر برملا شد و بالاخره پیروزیهای عظیم دیگری نیز بر شادی آن پیروزی اضافه شد. قضات مستقل دادگستری فرانسه
به لغو کلیه محدودیتهای رئیسجمهور برگزیده مقاومت ایران رأی دادند.
ادامه در لینک
۱۳۹۴ تیر ۱۱, پنجشنبه
ایران - خواب و خیال ”توافق خوب “
خواب و خیال ”توافق خوب “
با سرآمدن ضربالاجل توافق هستهیی و رسیدن زمان تصمیمگیری برای پذیرش یا عدم پذیرش شرایط کشورهای 1+5، شاهد افزایش تضادها در درون رژیم بر سرخوردن جام زهر و یا نخوردن آن بهشدت بالا گرفته است.
از نظر ولیفقیه نظام و باند وی توافق خوب توافقی است که ”صنعت هستهیی رژیم“ پا برجا بماند، آنچنان که خامنهای در دیدار با سران نظام گفت: «حاضریم یک چیزهایی بدهیم، به شرط اینکه صنعت هستهیی متوقف نشود و لطمه نخورد»
در این رابطه کیهان ولیفقیه 9خرداد 94 مینویسد: ”اگر نتیجه نهایی و خروجی مذاکرات، لغو همه تحریمها و پا بر جا ماندن صنعت هستهیی ایران نباشد، مذاکرات از «کف» عبور کرده و مفهوم و معنای حقوقی - و حتی سیاسی - خود را از دست میدهد.“
این خواست ولیفقیه ارتجاع و باند او مبنی برحفظ ”صنعت هستهیی“ و خواست جامعه جهانی مبنی بر کشیدن دندان اتمی رژیم، کاملاً با هم در تعارض است. مسالهای که کیهان ولیفقیه به آن اعتراف میکند: ”به آسانی میتوان نتیجه گرفت مادام که صورت واقعی مسأله چنین است - که هست - رسیدن به توافق ناممکن و محال خواهد بود. “ و یا ”با قاطعیت و به یقین میتوان گفت: که هیچ توافقی در پیش نخواهد بود“. ادامه در لینک
با سرآمدن ضربالاجل توافق هستهیی و رسیدن زمان تصمیمگیری برای پذیرش یا عدم پذیرش شرایط کشورهای 1+5، شاهد افزایش تضادها در درون رژیم بر سرخوردن جام زهر و یا نخوردن آن بهشدت بالا گرفته است.
از نظر ولیفقیه نظام و باند وی توافق خوب توافقی است که ”صنعت هستهیی رژیم“ پا برجا بماند، آنچنان که خامنهای در دیدار با سران نظام گفت: «حاضریم یک چیزهایی بدهیم، به شرط اینکه صنعت هستهیی متوقف نشود و لطمه نخورد»
در این رابطه کیهان ولیفقیه 9خرداد 94 مینویسد: ”اگر نتیجه نهایی و خروجی مذاکرات، لغو همه تحریمها و پا بر جا ماندن صنعت هستهیی ایران نباشد، مذاکرات از «کف» عبور کرده و مفهوم و معنای حقوقی - و حتی سیاسی - خود را از دست میدهد.“
این خواست ولیفقیه ارتجاع و باند او مبنی برحفظ ”صنعت هستهیی“ و خواست جامعه جهانی مبنی بر کشیدن دندان اتمی رژیم، کاملاً با هم در تعارض است. مسالهای که کیهان ولیفقیه به آن اعتراف میکند: ”به آسانی میتوان نتیجه گرفت مادام که صورت واقعی مسأله چنین است - که هست - رسیدن به توافق ناممکن و محال خواهد بود. “ و یا ”با قاطعیت و به یقین میتوان گفت: که هیچ توافقی در پیش نخواهد بود“. ادامه در لینک
۱۳۹۴ تیر ۹, سهشنبه
ایران - فلسفهٴ شعائر- قسمت نهم: بررسی تاریخی - اجتماعی انسان
فلسفهٴ شعائر- قسمت نهم: بررسی تاریخی - اجتماعی انسان
سردار شهید خلق، موسی خیابانی:
سردار شهید خلق، موسی خیابانی:
قسمت نهم: بررسی تاریخی - اجتماعی انسان
بسم الله الرحمن الرحیم
«الّذی أحسن کلّ شیءٍ خلقه وبدأ خلق الإنسان من طینٍ (7) ثمّ جعل نسله من سلالةٍ من ماءٍ مهینٍ (8) ثمّ سوّاه ونفخ فیه من روحه وجعل لکم السّمع والأبصار والأفئده قلیلًا ما تشکرون (9) ».
بحث را با چند آیه از سوره سجده شروع کردم: «الّذی أحسن کلّ شیءٍ خلقه»... موضوع آیات قبلی در این سوره آفرینش است. آفرینش آسمانها و زمین. «اللّه الّذی خلق السّماوات والأرض و ما بینهما فی ستّة أیامٍ »... تا میرسد به این آیه مورد اشاره ما: «خداوند هر چیزی را به بهترین وجه آفرید و آفرینش انسان را از گل آغاز کرد، و سپس نسل و نوع انسان را یعنی خلقت و تداوم خلقت او را از چکه آبی ناچیز و بیمقدار داد»، «ثمّ سوّاه ونفخ فیه من روحه»... میدانید که «ثم» در قرآن به فواصل زمانی دلالت دارد، یعنی زمانیکه یک دگرگونی در پی یک دگرگوی دیگر رخ میدهد، کلمه «ثم» به کار میرود. بنابراین معنی آیه چنین میشود: «سپس آن را پرداخت و از روح خود در آن دمید». پس مطابق نص این آیه خلقت انسان از گل آغاز شده است. ادامه در لینک
بسم الله الرحمن الرحیم
«الّذی أحسن کلّ شیءٍ خلقه وبدأ خلق الإنسان من طینٍ (7) ثمّ جعل نسله من سلالةٍ من ماءٍ مهینٍ (8) ثمّ سوّاه ونفخ فیه من روحه وجعل لکم السّمع والأبصار والأفئده قلیلًا ما تشکرون (9) ».
بحث را با چند آیه از سوره سجده شروع کردم: «الّذی أحسن کلّ شیءٍ خلقه»... موضوع آیات قبلی در این سوره آفرینش است. آفرینش آسمانها و زمین. «اللّه الّذی خلق السّماوات والأرض و ما بینهما فی ستّة أیامٍ »... تا میرسد به این آیه مورد اشاره ما: «خداوند هر چیزی را به بهترین وجه آفرید و آفرینش انسان را از گل آغاز کرد، و سپس نسل و نوع انسان را یعنی خلقت و تداوم خلقت او را از چکه آبی ناچیز و بیمقدار داد»، «ثمّ سوّاه ونفخ فیه من روحه»... میدانید که «ثم» در قرآن به فواصل زمانی دلالت دارد، یعنی زمانیکه یک دگرگونی در پی یک دگرگوی دیگر رخ میدهد، کلمه «ثم» به کار میرود. بنابراین معنی آیه چنین میشود: «سپس آن را پرداخت و از روح خود در آن دمید». پس مطابق نص این آیه خلقت انسان از گل آغاز شده است. ادامه در لینک
اشتراک در:
پستها (Atom)